2015. január 9., péntek

Versényi Miklós - Edelény III. rész

Józsika kihallgatására azt a taktikát dolgoztuk ki, hogy még a gyanúsítás közlése előtt általános dolgokról, a családjáról, a barátokról, a városról, a nőkről kell vele beszélgetni, jó hosszú ideig, hogy fokozódjon benne a feszültség, hagy idegeskedjen. Korábbi ügyeire is figyelemmel feltételeztük, hogy a gyanúsítás közlése után mindent makacsul tagadni fog, ezért a kérdéseinket, a tények közlését nyugodtan, de határozottan kell a tudomására hozni. Azt az érzést kell benne megerősíteni, hogy vége van, megbukott, mindent tudunk. Ha kell menet közben blöffölünk is.
Ezután mindenki haza ment és pár óra alvás után reggel 05.30 órakor megindultunk Edelénybe. Reggel 06.00 órakor értünk a gyanúsított lakása elé, a másik két kocsival a többiek a pár házzal távolabb lakó fiatalkorú lakásához mentek.
Egyszerre ugrottunk ki a kocsikból és már rontottunk is be a lakásba. Az ajtó nyitva volt, azon bemenve a konyhába értünk és ott három ágyon feküdtek. Elemlámpa fényénél Czinege Laci megismerte Józsit, mire feleszméltem, már ki is kapta az ágyból, szinte repült a pasas és hason landolt a földön. Cincin hátrabilincselte a gyanúsított két kezét, majd oldalról a karjánál fogva már szaladtunk is ki a kocsihoz, ott beültettük a hátsó ülésre és indultunk is Miskolcra. Szerintem Józsika csak Edelény határában eszmélt, hogy mi is történik körülötte. A megbeszéltek szerint egész úton a kocsiban egy árva szó sem hangzott el, gyanúsítottunk némán lehajtott fejjel ült. Mivel csak egy koszos mackónadrág és póló, valamint zokni volt rajta, rádión kértük a házkutatást végrehajtó kollégákat, hogy hozzanak be valami ruhát és cipőt Józsinak. A házkutatás során megtalálták a keresett ruházatot, amit kimostak és az udvaron kifeszített kötélen száradt. A cipőt is lemosták, az is nedves volt.
Reggel 07.00 órakor már Józsikával az irodánkban ültünk és farkas szemet néztünk. A kollégák a másik irodában ülve izgultak, várták a fejleményeket.
A tervnek megfelelően semleges dolgokról beszélgettünk, kicsit bratyizós stílusban. Nem volt egyszerű dolog a semmiről órákat beszélni. Mikor már a gubacs darazsak nemi életét is kitárgyaltuk, már látszott Józsin, hogy egyre idegesebb feszültebb, mindkét lába remegett, szája szélét rágta. Várta nagyon, hogy mikor térünk már rá a lényegre. Kért volna egy szál cigit, természetesen nem kapott, közöltem vele, hogy most nem a Bányász Klubban kaszinózik.
Kilenc óra körül járt az idő, amikor elkezdtük jegyzőkönyvi kihallgatását. Közöltük vele, hogy mivel gyanúsítjuk, az ellen panasszal nem élt, kijelentette, hogy nem kell neki védő, mert Ő ártatlan nem követett el semmit. Közöltem vele, hogy csak szépen nyugodjon meg, mert ilyen ügyekben ha akar ha nem, mi akkor is hivatalból védőt fogunk neki kirendelni.
Természetesen mindent tagadott, elmondása szerint Jenővel már hetek óta nem is találkozott és a kérdéses időpontban otthon tartózkodott és ezt majd a családja igazolni is fogja.
Ekkor erélyesen rászóltam, „ na figyelj ide Te kis pöcs, ilyen Andersen mesedélelőtt nem kell nekünk, abból a korból már kinőttünk. Lacika a másik irodában már szépen dalol mint egy kismadár, viszi a balhét rendesen. Értsd meg nem véletlenül vagy itt, tudunk mindent, azt is hogy ez a szemét Jenő csalt és rendesen elszedte a pénzedet. Azt is tudjuk, hogy Te amúgy egy rendes gyerek vagy, csak most elborult az agyad és túl nagyot ütöttél, tudjuk, hogy nem akartad megölni”. Józsin látszott hogy megszeppent, nagyon meg van zavarodva.
Gyűrtük tovább, Toronyi Misi mint egy jó gyóntató pap megszólalt. „ Látom rajtad Józsikám, hogy nagyon bánt és nyomaszt téged az amit tettetek, ott van a gombóc a torkodban, hidd el meg fogsz könnyebbülni ha szépen elmondod a balhét, látszik rajtad hogy megbántad már az egészet.”
A megbeszélt taktika szerint kimentem az irodából. Ahogy kiléptem szinte nekem ugrottak a kollégák és kérdezték, hogy mi van, viszi a balhét, menni fog? Elmondtam nekik, hogy szerintem nem kell sok és el fogja vinni az ölést, mert kezd lelkileg megtörni. Megbeszéltük Solymosi Pistával a Betörési Alosztály vezetőjével, hogy ha vissza mentem, akkor pár perc elteltével jöjjön már be és közölje velünk, természetesen úgy hogy azt a gyanúsított is hallja, hogy a Józsi ruháján és cipőjén megtalált vér az „egyértelműen oké.”
Ez természetesen csak kamu szöveg volt, hisz a szerológus szakértői vélemény elkészítése több hetet vesz igénybe, de ezt Józsikának nem kellett tudnia.
Közben megtudtam, hogy Lacika a vártól eltérően, komoly bűnözőket meghazudtolva konokul tagad mindent, nagyképűen, flegmán viselkedik, nehéz dió lesz feltörni a srácot.
Visszatérve az irodába mosolyogva ültem le ismét Józsival szembe. Ettől még jobban megzavarodott, nem tudta mire vélni a dolgot.
Tovább gyúrtuk a srácot, majd a megbeszéltek szerint belépet Pista a kezét Józsi vállára téve jó hangosan elmondta a megbeszélteket, majd távozott.
Nem hagytuk gondolkodni a fiút, rögtön rámentem a mellére. „Na tököm most itt van vége a játéknak, beszélhetsz Te most már össze vissza, itt van a megdönthetetlen bizonyíték. Bár ügyes fiú vagy, hogy kimostad a ruhádat és a cipődet, de azt nem tudtad, hogy a vért abból nem tudod eltüntetni. A szakértő egyértelműen megállapította, hogy a ruhádon és a cipődön vér van, ami emberi és azt is megállapította kategorikusan- bár ezt a szót tuti nem értette – hogy az megegyezik Jenő vérével.”
Ha innentől kezdve meg sem szólalsz, akkor is el fog ítélni a bíróság, mert ennél keményebb bizonyíték nem kell. Minden ellened szól, a tanuk a vér, minden. Jobban jársz, ha őszinte beismerő vallomást teszel. Tudjuk, hogy nem akartad megölni, csak túl nagyra sikeredett az ütésed, meg azt is tudjuk, hogy szemét módon csalással nyerte el a pénzed a Jenő.” Ekkor már Józsika lehajtotta a fejét és nagyokat sóhajtozva csak bólogatott. Majd hirtelen a fejét megemelve a szemembe nézve mondta „ nem akartam, hogy meghaljon én csak jól megverni akartam, de a végén nagyon mérges lettem, mert folyton anyámat szidta, mindenféle kurvának lehordta. „
Na ekkor kínáltam meg egy cigivel, amit mohón nagyokat slukkolva gyorsan elszívott. Közben Misi kiment és vitte a jó hírt, emberünk megtört vinni fogja az ölést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése